Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024
Facebook Twitter YouTube Rss_feed

Breva 1100: 85000 χλμ

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 40
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από Doom

IMG_0922

Συνήθως στα καινούργια μοντέλα αφιερώνονται σελίδες επι σελίδων απο άρθρα για δοκιμές, συγκρίσεις, εντυπώσεις στο σύνολο του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου. Τι γίνεται όμως όταν τα φώτα χαμηλώσουν; όταν τα χλμ ανέβουν και πλησιάζουν τριψήφιο νούμερο;

Λίγη ιστορία
Breva – πήρε το όνομα της απο ένα άνεμο που φυσάει στην λίμνη του Como, και στο εργoστάσιο της Guzzi στις όχθες του Mandello del Lario. Είναι απο τα πρώτα μοντέλα της Guzzi ως μέλος του Piaggio Group. Εμφανίστηκε το 2005 με τον 1064cc κινητήρα, μετά σε έκδοση 1100 ABS, και αργότερα ως 1200 BREVA ABS με το διβάλβιδο μοτέρ του 1200 Sport. Φέτος δεν περιλαμβάνεται στους κατάλογους του εργοστάσιου και μάλλον είναι εκτός παραγωγής.

Τι έλεγαν τότε (Reviewed: by Visordown)
...Η ηλικία είναι περίεργο πράγμα. Δεν μπορείς να την δείς, δεν μπορείς να την ακούσεις, αλλά ένα πρωί ξυπνάς και βλέπεις αλλιώς τα πράγματα. Στα 34 μου χρόνια, μου αρέσει η Moto Guzzi Breva, μια μοτοσυκλέτα που έρχεται απο μια εταιρεία που την είχα στην κατηγορία βαρέων αγροτικών μηχανημάτων. Για να είμαι δίκαιος, η αιτία ήταν οτι ως τώρα τα Moto Guzzi ήταν  βαριά και παλιομοδίτικα. Αλλά τώρα η Guzzi με την Breva, είναι φανερό οτι θέλει να περάσει στον 21ο αιώνα. Η 1100 Breva έχει στόχο την ευρωπαική  αγορά touring γυμνής μοτοσυκλέτας, με σκοπό να κόψει ένα καλό κομμάτι απο την πίτα της BMW. Το γερμανικό αντίστοιχο R1150R χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές ως αναφορά στην συνέντευξη τύπου, και κανείς δεν έκρυβε οτι έιναι ο άμεσος αντίπαλος. Ο κινητήρας είναι ανανεωμένος κατα 50%, το κιβώτιο είναι εντελώς νέο, ο σχεδιασμός είναι μοδάτος, και η συνολική αίσθηση αποπνέει ποιότητα μεγαλύτερη απο το πρόσφατο παρελθόν της Guzzi. Είναι γεγονός οτι  δεν μπορούσε η Guzzi  με παραλλαγές του V11 cafe sport (Coppa Italia, Scura R ) να πείσει ούτε τους φανατικούς της πελάτες οτι είχε μέλλον. Μαζί όμως με το επερχόμενο Griso, μια υπόσχεση για έκδοση δρόμου του MGS-01, και την Breva, φαίνεται η Guzzi να αποκτάει την ορμή που της έλειπε.

Κοιτάζοντας την Breva το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το φρέσκο σχέδιο. Έχουν φύγει όλες οι ρετρό αναφορές που χαρακτήριζαν τα V11, και στην θέση τους σε συνδυασμό μέταλλου και πλαστικού ξεχωρίζουν οι μυώδεις γραμμές, που προσφέρουν μια ιδιαίτερη παρουσία στην μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας των 1064cc πάντα είχε ωραίο στυλ, αλλά στην τωρινή του εφαρμογή με τις ανοδιωμένες κεφαλές δείχνει πιο μοντέρνος. Το φαρδύ τιμόνι, τα ηλεκτρονικά όργανα με το trip computer ( αρκετά περίπλοκο ) και μια απο τις καλύτερες σέλλες για δύο δείχνει ξεκάθαρα πια κατηγορία στοχεύει η μοτοσυκλέτα.

Στην παρουσίαση, οι άνθρωποι της Guzzi προσπάθησαν πολύ να μας εξηγήσουν πόσο ομαλός είναι ο νέος κινητήρας και πως ο νέος άξονας (CARC) δεν παρουσιάζει φαινόμενα ροπής. Άρχισα να φοβάμαι οτι τα μαγείρεψαν έτσι ώστε να κάνουν μια Ιαπωνική μοτοσυκλέτα, αλλά ευτυχώς όλα τα μικρά χαρακτηριστικά που κάνουν μια Guzzi είναι εκεί. Η Breva ακόμα παίρνει ροπή προς τα δεξιά όταν γκαζώνεις με νεκρά σταματημένος, ο απίστευτος ήχος απο το φιλτροκούτι που ρουφάει σε κάνει να νιώθεις ζωντανός, και ο άξονας δίνει ακόμα τα ιδιαίτερα του χαρακτηριστικά. Αλλά το καλό είναι οτι τίποτα δεν χαλάει την καθημερινότητα σου, και φαίνεται η Guzzi να έχει πετύχει την χρυσή τομή μεταξύ Ιταλικού χαρακτήρα και χρηστικής μοτοσυκλέτας.
Ανεβαίνεις στην μοτοσυκλέτα, ανοίγεις διακόπτη και περιμένεις 2-3 δεύτερα να κάνουν οι βελόνες τα κόλπα τους, πατάς την μίζα και είσαι έτοιμος. Το κιβώτιο είναι η πρώτη έκπληξη με μικρές διαδρομές και ωραίο κούμπωμα και σίγουρα είναι ένα βήμα προς τα εμπρός. Ο κινητήρας δίνει 63lb.ft ροπή, με στόχο την άνετη οδήγηση. Σε ταχύτητες μέχρι τα 160 χλμ που η Breva λάμπει, η ροπή έρχεται απο τις 4000 σαλ και συνδυάζεται με ένα πλαίσιο που του αρέσει να ταξιδεύει, αλλά δεν διστάζει να ξύσει και το πλαινό στάντ. Υπάρχει αυτό το χαρακτηριστικό των μοτοσυκλετών με άξονα, μια ακαμψία στις αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά σίγουρα όχι σαν την "νεκρική" ακαμψία της BMW, και αν θέλεις μπορείς να ζορίσεις την Breva και να το διασκεδάσεις. Κάτσε πίσω άνοιξε το γκάζι και κοίτα τον κόσμο που περνάει δίπλα σου. Περιορισμός μόνο είναι το κεντρικό στάντ που βρίσκει εύκολα (ιδίως με δύο αναβάτες) και το μαλακό πηρούνι. Φυσικά είναι μια τουριστική μοτοσυκλέτα με στόχο την άνεση, αλλά αφού έχει τις επιδόσεις θα μπορούσαν να τα συνδυάσουν. Τα φρένα της Brembo είναι άψογα, και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας τα 200χλμ ήρθαν εύκολα, αν και μάλλον είναι πολλά για γυμνή μοτοσυκλέτα. Η Breva ήταν σταθερή και παρά την έλλειψη ζελατίνας (διαθέσιμη στον κατάλογο αξεσουάρ) με ένα μικρό σκύψιμο πίσω απο τα ρολόγια  τα 140 χλμ είναι ανεκτά. Μόνο κακό ήταν οτι η Breva που είχα για τέστ άρχισε να δακρύζει λάδι απο το καπάκι της κεφαλής και αυτό έιναι ένα ερωτηματικό αξιοπιστίας. Απο όλες τις μοτοσυκλέτες της παρουσίασης μόνο η δικιά μου το παρουσίασε, αλλά και πάλι δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο οτι έιναι απίθανο να συμβεί κάτι ανάλογο σε μια BMW.

Αν η Guzzi επενδύσει στον έλεγχο ποιότητας, δεν υπάρχει αμφιβολία οτι έχουν ξεπεράσει τον αντίπαλο τους το R1150R. Η Breva είναι μια μοτοσυκλέτα που θέλεις να οδηγείς, έχει διπλάσιο χαρακτήρα και περίπου 18 φορές καλύτερη εμφάνιση! Πρός το τέλος της ημέρας παρουσίασης ευχαριστιόμουν τόσο πολύ να την οδηγάω που βρήκα ένα στριφτερό κομμάτι μέσα στα αμπέλια της Τοσκάνης και πήγαινα πάνω κάτω. Αν είσαι έτοιμος για αγορά μιας ευρωπαικής touring μοτοσυκλέτας, η Guzzi έχει πλέον ένα σοβαρό υποψήφιο στο στρατόπεδο της.

Συμπέρασμα
Ωραία εμφάνιση, στυλ, και πακέτο άκρως ανταγωνιστικό προς την R1150R στις γυμνές touring μοτοσυκλέτες. Αλλά, θα είναι αξιόπιστη;

IMG_0931H απάντηση της Breva
Μια απο τις πρώτες Breva που ήρθαν στην Ελλάδα το 2006 με 85000 χλμ πλέον στο κοντέρ και τρείς ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, μπορεί να μας δείξει αν είναι αξιόπιστη. Σε γενικές γραμμές και οι τρείς ιδιοκτήτες την πρόσεχαν σε θέματα σέρβις και συντήρησης, αλλά σίγουρα ζητούσαν και να δουλεύει καθώς δεν ήταν μοτοσυκλέτα μόνο για βόλτες. Έχει οργώσει την Αθήνα, αλλά και ταξίδια με έναν ή δύο πλήρως φορτίου. Πως πέρασαν τα 8 χρόνια απο επάνω της?

Εμφάνιση

Υπάρχουν κριτικές οτι "αυτό δεν είναι Ιταλικό σχέδιο", ή "ένα BMW που προσπάθησε Ιταλός designer να το συνεφέρει" κλπ χαριτωμένα, αλλά απο την άλλη υπάρχουν πολλοί που εκτίμησαν το μοντέρνο σχέδιο της  και τελικά η μοτοσυκλέτα εξακολουθεί να δείχνει φρέσκια με το  στρογγυλό φανάρι εμπρός, το μονόμπρατσο άξονα πίσω, και την όμορφη ουρά  με τα διπλά στρογγυλά led φώτα. Η ποιότητα βαφής παραμένει σε καλά επίπεδα με το μαύρο να γυαλίζει όμορφα στον ήλιο, μόνο απο πολύ κοντά φαίνονται ελάχιστα επιφανειακά σημαδάκια απο tank bag που τοποθετήθηκε πολλές φορές χωρίς προστατευτικό δίχτυ στο ντεπόζιτο. Η ποιότητα βαφής είναι επίσης καλή στις μπότες του πηρουνιού χωρίς αποχρωματισμούς, τα χρώμιο πλαστικά φιλέτα είναι σε πολύ καλή κατάσταση, ακόμα και η βαφή των χειρολαβών και σχάρας είναι οκ αν εξαιρεθούν γραντζουνιές απο χταπόδι (μάλλον το φόρτωμα ήταν συχνό!). Οι πλευρικές πλάκες  των μαρσπιέ είναι σε καλή κατάσταση, σημάδι οτι η βαφή αντέχει την παρατεταμένη επαφή με μπότες. Στα μαύρα πλαστικά όπως το καπάκι της μίζας και ο πίσω λασπωτήρας υπάρχει ένας ελαφρύς αποχρωματισμός (άσπρισμα) όπως στην πλεινότητα των μοτοσυκλετών που την βγάζουν στον δρόμο με όλες τις συνθήκες. Τα όργανα διατηρούν την όμορφη εμφάνιση τους με τα χρωμιωμένα στεφάνια, όπως και οι καθρέφτες. Το κάλυμα της σέλας έχει αλλαχθεί απο το αρχικό μπορντώ, και φοράει το μεταγενέστερο μαύρο με τα logo της Guzzi το οποίο είναι σε καλή κατάσταση. Τα σήματα στο ντεπόζιτο, όπως και τα πλευρικά γραφικά της ουράς είναι σε άριστη κατάσταση. Η έξτρα ζελατίνα της Guzzi έχει αρχίσει να δείχνει την ηλικία της με κάποια έξτρα θαμπάδα  (μπορεί να προήλθε και απο στεγνά καθαρίσματα), και οι χρωμιωμένες βάσεις της αν και λειτουργικά είναι άψογες, εμφανισιακά δείχνουν τα σημάδια του χρόνου. Οι τροχοί διατηρούν σε καλή κατάσταση την βαφή τους, και το τελικό της εξάτμισης κρατάει την λάμψη του χωρίς περίεργους θόρυβους απο το διάφραγμα.

Στον δρόμο

Ανοίγεις διακόπτη, περιμένεις 2-3 δεύτερα να κάνουν οι βελόνες τα κόλπα τους, μίζα, και ο V90 έρχεται στην ζωή με ένα σταθερό ρελαντί. Πατάς τον υδραυλικό συμπλέκτη και η πρώτη κουμπώνει κάπως ηχηρά, αλλά γρήγορα διαπιστώνεις οτι στις υπόλοιπες ταχύτητες οι αλλαγές γίνονται εύκολα και με ακρίβεια. Η διαδρομή του λεβιέ είναι μικρή και δεν μεταβάλεται με την θερμοκρασία. Σε συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού εντός πόλης γρήγορα νιώθεις την θερμότητα του κινητήρα, αλλά σε ανεκτά επίπεδα. Τα φρένα είναι πολύ καλά, αν και στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ήταν αλλαγμένοι οι εμπρός δίσκοι με δύο wave Galfer λόγω καποιου στραβώματος των original Brembo απο μικροατύχημα. Είναι πολύ φιλική μοτοσυκλέτα.  Σύντομα έχεις την άνεση να ελίσσεσαι εντός πόλης χωρίς δράματα και μανούβρες. Η θέση οδήγησης, η σέλα, και οι αναρτήσεις είναι σχεδιασμένα για άνεση και ευκολία, και η ροπή που υπάρχει σχεδόν παντού κάνει τις συχνές αλλαγές ταχυτήτων περιττές. Το τιμόνι περνάει με ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα και το βάρος δεν φαίνεται ούτε σταματημένη, όπου σε ίσιο έδαφος είναι σχετικά εύκολο να κάνεις όπισθεν επάνω στην μοτοσυκλέτα. Το πλάγιο στάντ είναι ασφαλές και εύκολο, το κεντρικό ήταν στο ράφι καθώς ο τωρινός ιδιοκτήτης της θέλει να εκμεταλλεύεται όλα τα περιθώρια κλίσης που έχει η Breva. Οι μηχανικοί θόρυβοι είναι λίγοι και φαίνεται η δουλειά που έχει κάνει η Guzzi στον V90 για να είναι ομαλός και ήσυχος. Τα φώτα είναι πολύ καλά και οι διακόπτες εύκολοι στον χειρισμό τους. Δίσκους συμπλέκτη δεν έχει αλλάξει και δείχνουν υγιέστατοι μέχρι σήμερα. Σε γενικές γραμμές αν κάποιος μου έλεγε οτι η μοτοσυκλέτα έχει 30000 χλμ θα τον πίστευα, καθώς η μοτοσυκλέτα δουλεύει όμορφα, ο κινητήρας τραβάει άκοπα, και  σίγουρα πιστώνεται στα θετικά της ο απροβλημάτιστος τρόπος λειτουργίας παρά τα 85000 χλμ.

Στο συνεργείο
Απο πληροφορίες απο τους προηγούμενους ιδιοκτήτες πέρα απο την προγραμματισμένη συντήρηση (λάδια, βαλβίδες κλπ) οι αφορμές για επίσκεψη σε συνεργείο δεν ήταν συχνές:

  • Πέρασε την "παιδική ασθένεια" με τις φλάντζες καπακιού (δάκρυζε, έβαζες καινούργια, ξαναδακρυζε...) που μάλλον λύθηκε απο την Guzzi   με καλύτερο ανταλλακτικό καθώς δεν συμβαίνει πλέον.
  • Αισθητήρας λαδιού, αλλάχθηκε μια φορά με αντίστοιχο αυτοκινητιστικού τύπου και έκτοτε ουδέν
  • Λάδια αναρτήσεων αλλάχθηκαν μια φορά ως τώρα
  • Δυο καινούργιοι δίσκοι Galfer εμπρός

Συμπέρασμα
H Breva φαίνεται ορεξάτη να γράψει τα διπλάσια χλμ απο αυτά που έχει τώρα, και σίγουρα ως μεταχειρισμένη είναι μια μοτοσυκλέτα φιλική,  με δυνατή προσωπικότητα και αξιόπιστη, καθώς κάποιες παιδικές ασθένειες δεν μπορούν να χαλάσουν την καλή εικόνα που παρουσιάζει μηχανικά και εμφανισιακά, μετά απο 8 χρόνια και 85000χλμ.

Μοντέλο: Moto Guzzi Breva 1100
Χρονολογία: 2006-2012
Κινητήρας: Αερόψυκτος, 4Τ, εγκάρσιος 90° V-twin, OHV, 2 βαλβίδες ανα κύλινδρο
Χωρητικότητα: 1064cc
Διαδρομή: 92 x 80 mm
Συμπίεση: 9.8:1
Απόδοση: 91.00 HP (66.4 kW)) @ 7800 RPM
Ροπή: 94.92 Nm (9.7 kgf-m or 70.0 ft.lbs) @ 6000 RPM
Τροφοδοσία: Injection, Weber- Marelli electronic injection
ECU: Magneti Marelli IAW electronic digital
Προδιαγραφές: Ανοξείδωτη εξάτμιση 2 σε 1, τριοδικός καταλύτης με αισθητήτα Lambda Euro 3
Μετάδοση: κιβώτιο 6 ταχυτήτων, τελική μετάδοση με αξονα
Πλαίσιο: Σωληνωτό κρεμαστό με δύο σημεία ανάρτησης
Αναρτήσεις: εμπρός- 43 mm πηρούνι, ρύθμιση προφόρτισης- διαδρομή 119 mm/ πίσω-Μονόμπρατσο με μοχλικό, ρυθμιζόμενη προφόρτιση-διαδρομή 140 mm
Φρένα: Εμπρός:Δίσκοι 320mm Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω:Δίσκος 282mm, 2πίστονη δαγκάνα
Τροχοί: 120/70-17, πίσω-180/55-17
Χωρητικότητα βενζίνης: 23.99 λτ
Ύψος σέλλας: 800 mm, ρυθμιζόμενη
Βάρος κενό: 233.0 kg

Copyright © guzzista.gr

< Προηγούμενα Επόμενα >
Facebook google_plus linkedin Twitter YouTube Flickr Rss_feed
Πάνω