Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Facebook Twitter YouTube Rss_feed

Guzzino 65cc

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 46
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από The Motor Cycle- Μετάφραση:Doom

guzzino_testΗ μικρότερης χωρητικότητας, πλήρη μοτοσυκλέτα, ευρείας παραγωγής, το Ιταλικό Moto Guzzi 65 (Guzzino) βρίσκεται σε μια κατηγορία που ξεπερνάει το μέγεθος του κινητήρα του. Ο συνδυασμός ενός αποτελεσματικού κινητήρα, με κιβώτιο 3 ταχυτήτων, και το μικρό βάρος, κάνουν αυτήν την μηχανή μια πλήρώς πρακτική μοτοσυκλέτα, οχι μόνο για τοπική χρήση, αλλά ακόμα και για πιο φιλόδοξα ταξίδια.

Αν και οι συνολικές διαστάσεις του είναι μικρές, το Guzzi έχει μια άριστη θέση οδήγησης για έναν ενήλικο αναβάτη που θα την ζήλευαν αρκετές μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Αυτό προκύπτει απο τον συνδυασμό του ύψους σέλλας των 30-inch, με χαμηλά τοποθετημένα ποδωστήρια, και ένα τιμόνι που προσφέρει μια φυσική γωνία χεριών. Η μοτοσυκλέτα έχει άψογη οδική συμπεριφορά, είναι ευέλικτη καθώς στρίβει σε απίθανες γωνίες, και το χαμηλό της βάρος προσφέρει ασφάλεια και την αίσθηση οτι μπορείς να κάνεις οτιδήπoτε. Το παραλληλόγραμμο πηρούνι εμπρός έχει την απαραίτητη διαδρομή και τα πίσω ελατήρια είναι αρκετά μαλακά, ώστε να αποροφούν τις μικροανωμαλίες του δρόμου. Στην μοτοσυκλέτα του τέστ υπήρχαν και αποσβεστήρες τριβής αν και ήταν τόσο χαλαρά ρυθμισμένοι, ώστε ουσιαστικά ήταν σαν να μην υπάρχουν. Μάλλον δεν χρειάζονται καθώς σε όλη την διάρκεια του τέστ η άνεση και το κράτημα ήταν υψηλού επιπέδου.

Για κρύα εκκίνηση δύο-τρείς μανιβελιές ήταν αρκετές, ενώ ζεστό συνήθως έπαιρνε με την πρώτη. Μέχρι να ζεσταθεί ακουγόταν ελαφρά το πιστόνι αν και κράταγε εύκολα ρελαντί χωρίς λάδωμα του μπουζί. Στο άνοιγμα του γκαζιού η απόκριση ήταν άμεση, χωρίς δισταγμούς, και μόνο αυξανόταν ελαφρά ο μηχανικός θόρυβος επάνω απο το χαμηλής έντασης ευχάριστο θόρυβο της εξάτμισης. Αν και ο συμπλέκτης έδινε καλή αίσθηση με ομαλή λειτουργία, η πρώτη ταχύτητα στατικά συνοδευόταν και απο ένα "σκρατς" με τον κινητήρα στο ρελαντί. Ο λεβιές του συμπλέκτη ήταν πανάλαφρος και η αποσύμπλεξη ομαλή χωρίς σκαλοπάτια. Ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται δεξιά-εμπρός στο ντεπόζιτο, δεν ενοχλεί τα γόνατα του αναβάτη, και προσφέρει καλή πρόσβαση στο χέρι του. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και είναι σχετικά απίθανο να χάσεις ταχύτητα. Ένα ελαφρύ σφύριγμα ακουγόταν απο το γρανάζι της δευτέρας στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά στην πρώτη και τρίτη δεν υπήρχε κανένας μηχανικός θόρυβος απο την πρωτεύουσα μετάδοση. Τα φρένα ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικά-ελαφρά στην χρήση και προοδευτικά, ικανά να σταματήσουν την μικρή μοτοσυκλέτα απίστευτα γρήγορα πχ. σε 22 feet απο τα 25mph.
guzzino_test_1Η ζωντάνια του κινητήρα, η καλή οδική συμπεριφορά και η καλή θέση οδήγησης, συντελούν ώστε το Guzzi να είναι ιδανικό για δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες. Η ταχύτητα των 25 mph απο στάση έρχεται σβέλτα συγκριτικά με τον μέσο όρο επιτάχυνσης των τετράτροχων, έτσι ώστε να μπορείς να κρατιέσαι εύκολα με την ροή της κυκλοφορίας των αστικών δρόμων. Εκτός πόλης μια άνετη ταχύτητα ταξιδιού είναι περίπου τα 25-30 mph, καθώς υψηλότερες ταχύτητες επιτυγχάνονται μόνο με ευνοικές συνθήκες. Για παράδειγμα σε δύο περιπτώσεις με ελαφρύ άνεμο απο πίσω μπορέσαμε να κρατήσουμε 35mph για αρκετή ώρα,  αν και οι στροφές κινητήρα ξεπερνούσαν τις 5500 rpm. Το θετικό ήταν η απουσία κραδασμών, και κανένα σύμπτωμα οτι ζορίζεται μηχανικά.¨Οπως θα περίμενε κανείς, αντίθετος άνεμος, ανηφόρες και λόφοι, κοστίζουν σε επιδόσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι επιλογές ήταν το κατέβασμα ταχύτητας ή να αφήσεις τον κινητήρα με τρίτη χάνοντας ταχύτητα να ανέβει με ένα ευχάριστο δίχρονο τρόπο. Σπάνια συναντήσαμε ανηφόρες που ούτε η πρώτη ταχύτητα να τα κατάφερνε να ανέβει, οπότε η μόνη επιλογή ήταν η εξεύρεση εναλλακτικής διαδρομής. Για πείραμα, ανεβήκαμε την μεγάλη παρατεταμένη ανηφόρα του Pebblecombe Hill, Surrey, όπου με υπομονή και πρωτη ταχύτητα τα καταφέραμε. ¨Ηταν καλό τέστ καθώς  απο τα πρώτα σκαλοπάτια είχαμε αναγκαστεί ήδη να χρησιμοποιήσουμε την πρώτη ταχύτητα πολύ πριν φτάσουμε στο πιο ανηφορικό κομμάτι, οπότε βλέπαμε την δύναμη του κινητήρα χωρίς φόρα. Με εξοπλισμό βροχής, αδιάβροχα και όλα, ο αναβάτης ζύγιζε περίπου 13-stone (~83kg).

Η κατανάλωση καυσίμου με σκληρές συνθήκες οδήγησης ήταν περίπου 100 m.p.g. Η αλήθεια είναι οτι η αίσθηση μεγάλης μοτοσυκλέτας που έχει το Guzzi μαζί με τα άλλα προτερήματα του, σε ωθούν να το πηγαίνεις "τέρμα" συνέχεια, για αυτό και η αναφορά σε σκληρή οδήγηση. Η βαφή του Guzzi είναι το πολύ γνωστό κόκκινο της Guzzi, με χρώμιο στο τιμόνι και τα χειριστήρια, την εξάτμιση, τα στεφάνια των τροχών και του προβολέα. Στο ντεπόζιτο υπάρχει μια ελαφριά σχάρα για πακέτα, και μια μεγαλύτερη γερή σχάρα στο πίσω φτερό.

Πρώτη δημοσίευση-φωτο: THE MOTOR CYCLE 29 Μαρτίου 1951 
Μετάφραση-απόδοση στα Ελληνικά: Doom - Copyright © guzzista.gr

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Guzzi 65cc (42x46mm) δίχρονος κινητήρας, με κιβώτιο τριών ταχυτήτων και ελικοειδή πρωτεύουσα μετάδοση. Αφαιρούμενη αλουμινένια κεφαλή, και αλουμινένιος κύλινδρος με χιτώνιο. Ο στρόφαλος τοποθετείται σε βελονοειδή ρουλεμάν. Το πιστόνι είναι επίπεδο-αλουμινίου. Αλλαγές ταχυτήτων στο χέρι. Λάδι μίξης 20:1. Χωρητικότητα καυσίμου 1 1/2 gallons. Καρμπυρατέρ Dellorto με λεβιέ αέρα και γκαζιέρα. Φίλτρο αέρα. Mανιατό της Marelli. Ανάρτηση εμπρός-πίσω. Λάστιχα Pirelli 26 x 1 1/2x 2 in, Σχέσεις ταχυτήτων 26.6 17.4 10.2 : 1. Ύψος σέλλας 30 in άδειο. Μεταξόνιο: 47 in. Βάρος δοκιμής με εργαλεία και 1 gallon καύσιμο: 126 lbs
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 100 M.P.G. με οδήγηση "τέρμα"
ΤΙΜΗ: 95œœ£ συμπεριλαμβανόμενων φόρων
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ: Moto Guzzi, S.A Mandello del Lario, Como, Italy.

arc0628e

< Προηγούμενα Επόμενα >

Σχετικοί σύνδεσμοι

Facebook google_plus linkedin Twitter YouTube Flickr Rss_feed
Πάνω