Σύννεφα στο Mandello del Lario
Moto Guzzi-Mandello del Lario
Διαζύγιο ή προσωρινή διάσταση;
Βρισκόμαστε
στις αρχές του Οκτώβρη
του 2008.
“Chiude
per
due
mesi
la
fabbrica
Moto
Guzzi”
(κλείνει για δύο μήνες το εργοστάσιο
της Moto
Guzzi)
ήταν ο τίτλος της έγκυρης ιταλικής
εφημερίδας «La
Repubblica»
που αναστάτωσε τα νερά στον μικροκόσμο
της Moto
Guzzi. «Ακούσατε; για 2 μήνες κλειστό το
εργοστάσιο τον χειμώνα που μας έρχεται,
για λόγους «ανακαίνισης» λένε!»
Η
ανησυχία των συνδικαλιστών
Σύμφωνα
με το περιοδικό «Μotociclismo»,
ο Mario
Venini,
Γενικός Γραμματέας της FIOM
CGIL
(Γενική Συνομοσπονδία Εργατών) του
Lecco,
σχολιάζοντας την απόφαση της Piaggio
να απολύσει 190 υπαλλήλους της MG
και να μεταφέρει άλλους 30 στην Pontedera
(εργοστάσιο της Piaggio)
αναφέρει: «Η απόφαση της Piaggio,
η οποία ανακοινώθηκε χωρίς να έχει
προηγηθεί κάποια συζήτηση, δεν βρίσκει
αδιάφορους τους ανθρώπους της MG
διότι αλλάζει τελείως τον χαρακτήρα
του εργοστασίου. Το 2006 και μετά από
σκληρές διαπραγματεύσεις, υπογράψαμε
με την διοίκηση της Piaggio
συμφωνία με την οποία όλες οι δραστηριότητες
(συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού
και της συναρμολόγησης- με εξαίρεση
την κατασκευή των μερών του κινητήρα)
να γίνονται στο Mandello.
Τώρα ξαφνικά η συμφωνία αυτή ακυρώθηκε.
Η ταυτότητα της μάρκας θα αλλοιωθεί.
Όλος αυτός ο πλούτος γνώσης και
εξειδίκευσης, που ξεκίνησε από το 1921 θα
εξαφανιστεί γρήγορα. Η απόφαση να
μεταφερθεί η γραμμή παραγωγής στο Noale
και στην Pontedera,
αφήνοντας στο Mandello
μόνο την συναρμολόγηση, κρίνεται επιεικώς
κακή».
Ο Venini καταλήγει: «Η Piaggio από τη μία καταπατά την συμφωνία του 2006 και από την άλλη τα 12 εκατομμύρια ευρώ που υποτίθεται θα δίνονταν στην MG για να την ενδυναμώσουν, απ’ότι φαίνεται, ένα μόνο μέρος τους θα διατεθεί για να «μεταμορφώσει» το Mandello σε ένα τεράστιο ιστορικό μουσείο. Δηλαδή να καταντήσει ένα μέρος για να θυμόμαστε την MG και όχι να αποτελεί το μέρος που φτιάχνονται οι μοτοσικλέτες της».
Ο ιταλός συνδικαλιστής είναι διατεθειμένος, με τη συμβολή πολλών σωματείων και οπαδών, να οργανώσει σκληρή αντίδραση κατά της Piaggio, εφόσον αυτή δεν υποχωρήσει από τις θέσεις της. «Έχουμε ήδη οργανώσει μια απεργία και θα κατεβούμε σε διαδηλώσεις. Ολόκληρη η περιοχή έχει να δείξει σθεναρή αντίσταση και άμυνα στα σχέδια της Piaggio.»
Οι
ισχυρισμοί της Piaggio
Με
φόντο τη συνεδρίαση της διοίκησης της
Piaggio
και των σωματείων, εκ μέρους της Moto
Guzzi,
η ιταλική εφημερίδα La
Repubblica
αναφέρει: «Η Piaggio
παρουσίασε τον προϋπολογισμό για το
πρώτο μισό του 2008, υπογραμμίζοντας την
πτωτική πορεία πωλήσεων. Πρόσθεσε πως
ήδη το τμήμα σχεδιασμού έχει μεταφερθεί
στο Noale
της Βενετίας και πως για λόγους ασφαλείας
οι κτιριακές εγκαταστάσεις της MG
χρήζουν ανακαίνισης, γι’ αυτό και το
εργοστάσιο θα παραμείνει κλειστό τον
Δεκέμβριο 2008 και Ιανουάριο του 2009.»
Ο Mario Venini υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κάποιο έγγραφο που να επιβεβαιώνει την ακαταλληλότητα του εργοστασίου. «Η Piaggio δεν μας απαντά γιατί είναι απαραίτητο να κλείσει ολόκληρο το εργοστάσιο, συμπεριλαμβανομένων των γραφείων, των τμημάτων συναρμολόγησης, στέλνοντας στο σπίτι τους 190 υπαλλήλους για 2 μήνες. Διότι σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, θα δικαιολογούνταν το κλείσιμο ενός τμήματος και όχι ολόκληρου του εργοστασίου.» επισήμανε ο ιταλός συνδικαλιστής.
Συν τοις άλλοις, η Piaggio σκοπεύει να μεταφέρει 30 από τους 37 υπαλλήλους των γραφείων του Mandello, στην Pontedera (Pisa). Θέλοντας να δώσει απαντήσεις στους καχύποπτους, η Piaggio τονίζει πως το όλο εγχείρημα αναβάθμισης του εργοστασίου της MG αποτελεί μια επένδυση ύψους 12,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την περίοδο 2008-2013. Και αυτή η επένδυση μαρτυρά καλύτερα από κάθε τι άλλο την έντονη επιθυμία της εταιρείας να παραμείνει η παραγωγή μοτοσικλετών στο Mandello del Lario.»
Από εκείνη τη στιγμή λοιπόν ξεκίνησε μια θύελλα φημών, και σκανδαλοθηρικών ειδήσεων για το τι μέλει γενέσθαι σε ότι αφορά τη Moto Guzzi.
Η Piaggio τελικά ισχυρίζεται πως η μεγαλύτερη απόδειξη για τους ανθρώπους της εταιρείας της MG είναι η μεγάλη επένδυση ύψους 12,5 εκατ. ευρώ που φαίνεται διατεθειμένη να κάνει την προσεχή πενταετία.
Από την άλλη οι άνθρωποι της εταιρείας φοβούνται μήπως πίσω από αυτές τις κινήσεις κρύβονται άλλες, ύπουλες αποφάσεις, οι οποίες θα εκτελεστούν σε βάθος χρόνου.
Θα κλείσει; Θα μεταφερθεί στη Pontedera όπου εδρεύει η Piaggio; Θα καταντήσει το Mandello μόνο ένα γραφικό μουσείο; Κι αν ναι, τελικά είναι κακό αυτό για τη Moto Guzzi; Ή μήπως ξημερώνει ένα νέο ευοίωνο μέλλον, που απλά οι «ρομαντικοί» δεν μπορούν να αντιληφθούν; Ή μήπως τελικά τίποτα από όλα αυτά δεν συμβαίνει;
Μα δε λένε «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά;»
Όλα αυτά τα ερωτήματα ταλάνιζαν όχι μόνο τους ανθρώπους του Ιταλικού Βορρά, αλλά και τους απανταχού Guzzisti, οι οποίοι μέσα από forum οργανώθηκαν και μαζεύοντας υπογραφές, συνέταξαν επιστολή διαμαρτυρίας μέσα από την οποία ζητούσαν από την Piaggio να πάρει επιτέλους μια ξεκάθαρη θέση, σε ότι αφορά το μέλλον του εργοστασίου στο Mandello και των 190 υπαλλήλων. Με ύφος ίσως περιπαικτικό, εμμέσως αμφισβητούσαν ότι η εταιρεία από το Pontedero χρειάζεται 5 ολόκληρα χρόνια για την λεγόμενη «ανανέωση» και πως 12,5 εκατ. ευρώ δεν φαίνονται αρκετά για να δικαιολογήσουν ένα 5ετές πλάνο «ανανέωσης».
Τι
λέει ο Agostini
Ως
έκφραση της ανησυχίας και αμηχανίας
των Guzzisti
για το θέμα, ένας οπαδός της εταιρείας
από την άλλη άκρη του Ατλαντικού (και
κάτοχος 9 μοτοσικλετών, 5 από τις οποίες
κλασικά μοντέλα MG)
έστειλε email
στον Agostini
στο Mandello
del
Lario,
απ’όπου και πήρε την εξής απάντηση:
« Σε αυτόν το κόσμο της Moto Guzzi, όπως φαίνεται υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που το διασκεδάζουν να αμαυρώνουν την εικόνα της εταιρείας, που υποτίθεται πως αγαπούν, ξεστομίζοντας “μυστικά” που ισχυρίζονται πως έχουν μάθει από “μέσα”.
- Γεγονός 1: Όπως έχεις δει και συ ο ίδιος, υπάρχουν σχέδια για την ανακατασκευή του εργοστασίου και του μουσείου και την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής.
- Γεγονός 2: Η Piaggio έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ για αυτό το πρότζεκτ.
- Γεγονός 3: Τα αναλώσιμα και ανταλλακτικά (με εξαίρεση τις απαιτήσεις της σύγχρονης γραμμής παραγωγής) πάει 20 χρόνια τώρα που δεν αποθηκεύονται στο Mandello.
- Γεγονός 4: Η διοίκηση και η πελατειακή υποστήριξη έχουν ήδη συγχωνευθεί με το Piaggio Groupo. Δεν είναι λογικό να υπάρχουν διπλές θέσεις μέσα στο ίδιο Γκρούπ, για ένα εργοστάσιο που με το ζόρι παράγει 10.000 μονάδες τον χρόνο.
- Γεγονός 5: Με εξαίρεση κάποιες συγκεκριμένες εργασίες (όπως την αυτοματοποιημένη κατασκευή κεφαλών και τη δημιουργία κάποιων ειδικών εξαρτημάτων ως ανταλλακτικών), η μόνη πραγματική διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο Mandello τα τελευταία χρόνια είναι η τελική συναρμολόγηση.
- Γεγονός 6: Οι υπάλληλοι και εργάτες που απασχολούνται εδώ και χρόνια στα απαρχαιωμένα διαμερίσματα του εργοστασίου, με τρύπιες οροφές που μπάζουν και με κατεστραμμένο ηλεκτρικό σύστημα, είναι πραγματικοί ήρωες.
- Γεγονός 7: Προκειμένου να καταστήσουν τα τμήματα του εργοστασίου ασφαλή ήταν αναγκαίο να κλείσουν τα τμήματα στο σύνολό τους. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να κατασκευάσουν οτιδήποτε στη μέση του χειμώνα, χωρίς παροχή ενέργειας και θερμότητας.
- Γεγονός 8: Με την οικονομική ύφεση παγκοσμίως, ακόμη και ο όμιλος Fiat έστειλε όλους “στο σπίτι” για δυο μήνες. Σε συνδυασμό με την ανάγκη να κλείσουν μεγάλα τμήματα του εργοστασίου και με τη διαθεσιμότητα της κυβέρνησης για τη στήριξη των εργαζομένων, αυτή ήταν η μόνη λογική κίνηση για να διασφαλισθεί η επιβίωση της Moto Guzzi.
- Γεγονός 9: Το τμήμα συναρμολόγησης και το μουσείο θα επανεκκινήσουν την λειτουργία τους από τον Φεβρουάριο.
Κάρολε, σε παρακαλούμε παρέθεσε τα παραπάνω γεγονότα μπροστά σε οποιονδήποτε αρέσκεται να υποστηρίζει το αντίθετο. Αν δεν σταματήσουν όλοι αυτοί οι μοιρολατρικοί εκεί έξω, τότε στο τέλος οι “προσδοκίες τους” θα πραγματοποιηθούν. Ποιός θα αγοράσει μια Moto Guzzi, όταν ακούει πως το εργοστάσιο μπορεί να κλείσει; Η Moto Guzzi είναι ζωντανή και είναι καλά, ή τουλάχιστον όσο καλά μπορεί να είναι, υπό τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες. Εκατομμύρια δαπανούνται αυτή τη στιγμή για ένα εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται κάτω από το management πετυχημένων διαδοχικών διαχειριστών τα τελευταία 25 χρόνια. Η ποιότητα είναι πλέον πολύ καλή και ο νέος 4βάλβιδος κινητήρας των 110 hp είναι ο,τι καλύτερο έχει παραχθεί από τη Moto GUZZI. Νέα μοντέλα έχουν προγραμματισθεί για την παραγωγή κατά τα προσεχή έτη».
Εμείς εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε κατά πόσο είναι διατεθειμένη η Piaggio να επενδύσει για την ριζική αναβίωση του εργοστασίου στο Mandello; Διότι η Moto Guzzi αποτελεί εθνική κληρονομιά ολόκληρης της Ιταλίας, η οποία μπορεί και πρέπει να προστατευθεί και να αρχίσει ξανά με νέα δυναμική και όχι να καταντήσει μια ξεπεσμένη, «πεινασμένη» εταιρεία, χωρίς σήμα,...χωρίς ταυτότητα,...χωρίς αξία (βλέπε Gilera, Laverda).
Όπως και να έχει, η αλήθεια είναι μια: Το Mandello del Lario αποτελεί βασικό συστατικό της αξίας της Moto Guzzi: αποτελεί το παραγωγικό της κέντρο, τον βηματοδότη της που της δίνει παλμό και όχι ένα...άδειο χώλ, ένα μουσείο..με αβέβαιο μέλλον..
Bicilindrico
ΑΣΠΡΟ
* Ο ισχυρισμός της Piaggio ότι την προσεχή πενταετία θα επενδύσει στη Moto Guzzi 12,5 εκατ. ευρώ
*Η διαβεβαίωση του Agostini ότι υπάρχουν σχέδια για την ανακατασκευή του εργοστασίου και του μουσείου και την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής.
* Η υπόσχεση ότι το τμήμα συναρμολόγησης και το μουσείο θα επανεκκινήσουν την λειτουργία τους από τον Φεβρουάριο.
* Η κινητοποίηση των συνδικαλιστών που μπορεί να ακυρώσει οποιεσδήποτε «δεύτερες» σκέψεις για κλείσιμο του Mandello del Lario
ΜΑΥΡΟ
* Η ομολογία του Agostini ότι με εξαίρεση κάποιες συγκεκριμένες εργασίες (όπως την αυτοματοποιημένη κατασκευή κεφαλών και τη δημιουργία κάποιων ειδικών εξαρτημάτων ως ανταλλακτικών), η μόνη πραγματική διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο Mandello τα τελευταία χρόνια είναι η τελική συναρμολόγηση.
* Οι φόβοι των συνδικαλιστών ότι η ταυτότητα της μάρκας θα αλλοιωθεί.
*Η απόφαση της Piaggio ανακοινώθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια συζήτηση.
* Η ακύρωση της συμφωνίας του 2006 που προέβλεπει ότι όλες οι δραστηριότητες (συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της συναρμολόγησης- με εξαίρεση την κατασκευή των μερών του κινητήρα) να γίνονται στο Mandello.
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Ποιοί είμαστε
- Τεχνικός κώδικας FIVA 2010
- Sport 1200
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- Αετοί στον Πλαστήρα
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες
- Moto Guzzi: V65 Police
- ΚΤΕΟ: μεταβίβαση μοτοσυκλέτας
- Duilio Agostini
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Kevin Ash: 10/12/1959 - 22/01/ 2013
- Πρόγραμμα ΚΤΕΟ μοτο 2013
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- California: ελαστικά whitewall
- Διευκρινήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
- Αντίο στον Luigi
- Αετοί στον Πλαστήρα 2013
- 2o Τατόι Circuit 2013
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Τατοΐου ιστορίες
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente
- Breva 1100: 85000 χλμ
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
- Ένα Galletto-γραμματόσημο
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi: V7 Classic
- KTEO Πρόσκληση για Νομό Αττικής 2014
- Μοτο Guzzi: California 1400 touring
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Augusto Farneti
- Augusto Farneti
- Αντίο στον Luigi
- Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Moto Guzzi: Airone 250 1952