Κυριακή, 28 Απριλίου 2024
Facebook Twitter YouTube Rss_feed
Αρχική arrow Άρθρα arrow Παρουσιάσεις arrow Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14

Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 74
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από Λ. Ανέστης

Sport14_6"...H Sport 14 είναι η εξέλιξη του 500 Sport (παραγωγής ’23-’28) με καινούριο βελτιωμένο μπροστινό πιρούνι και εξίσου βελτιωμένα φρένα και ηλεκτρικά.

1928-1930: Η παραγωγή της αγγίζει τις 4285 μοτοσικλέτες, με μέση παραγωγή 50 τεμάχια την εβδομάδα. Το εργοστάσιο απασχολεί 500 εργαζομένους με αποτέλεσμα όσο αυξανόταν η παραγωγή τόσο να μειώνεται η τιμή της. Από τις 6900 λιρέτες που κόστιζε το 1928 η Sport 14, πέφτει στις 6250 λιρέτες το 1930.

1930-2008: Ένας θρύλος εβδομήντα οκτώ χρονών.

Η κάθε επαφή με Guzzi είναι σίγουρα μοναδική, και ειδικότερα με αυτήν την κατακόκκινη Sport 14 όπου αναβλύζει το πλούσιο μέταλλο σκελετού-κινητήρα, και σε καθηλώνει. Η «χαλαρή» θέση οδήγησης παραπέμπει σε παλιότερες δεκαετίες, με φυσιολογικότατες θέσεις και γωνίες στα χέρια και το σώμα, δίνοντας κυριολεκτικά μια αίσθηση ελευθερίας πρωτόγνωρη. Πολύπλοκη η διαδικασία χειρισμού με πάμπολλα χειριστήρια και στα δύο χέρια, περιμένεις απλά την "συνήθεια" να κάνει τη δουλειά της  μετά από κάποια χιλιόμετρα.

Sport14_4

Sport14_3

Ο αναβάτης χαλαρός, ξένοιαστος, εξερευνώντας την κάθε διαδρομή, με σύμμαχο του την πλούσια ροπή του μονοκύλινδρου, θα ξαφνιαστεί ευχάριστα με την απόδοση του συνόλου όσο και με την επαφή με το μύθο. Ηχηρό σασμάν, με επιλογέα στο χέρι, χειρόγκαζο σκανδάλη αντί περιστροφικού, και ξεκινά η εξερεύνηση του ονείρου… Ο στόχος του Sport 14 είναι σίγουρα ορεινός επαρχιακός δρόμος όπου θα ξεδιπλώσει τις αρετές του και θα δώσει στον αναβάτη του μια εμπειρία αξέχαστη…

Sport14_2ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η αφορμή για να βρεθεί το συγκεκριμένο Sport 14 στην Ελλάδα, ξεκίνησε όταν πρίν από 12 χρόνια περίπου  στα χέρια του Παναγιώτη Μαριολόπουλου ήρθε ένα GUZZI στρατιωτικό GT 17 του ’37, αλλά όχι σε καλή κατάσταση. Το επόμενο βήμα ήταν να σταλεί στην Ιταλία για ανακατασκευή. Στο διάστημα αυτό όμως ο σπινθήρας του ενδιαφέροντος για τα GUZZI εξελίχθηκε σε πυρκαγιά,(!!!) και το 2005 σε κάποια κλασσική διοργάνωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, φανερώθηκε ένα κατακόκκινο GUZZI Sport 14 να τρέχει στα χέρια ενός Ιταλού συμμετέχοντα. Ο αγώνας τελείωσε, και ο Παναγιώτης πλησίασε αυτόματα τον Ιταλό ιδιοκτήτη και αφού έγιναν οι οικονομικές διαπραγματεύσεις, απέκτησε επιτέλους την πανέμορφη Ιταλίδα, πιστοποιημένη μάλιστα από την αντίστοιχη Ιταλική Ομοσπονδία."

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ-ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΜΕ ΩΣΤΗΡΙΑ
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 88 Χ 82mm/498,4cc
ΙΣΧΥΣ: 13,2 ΣΤΙΣ 3800
ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 4,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: 1 ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ AMAL 22mm
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: ΥΓΡΟΣ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ: -3- ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ: ΜΑΝΙΑΤΟ ΤΥΠΟΥ BOSCH
ΦΡΕΝΑ: ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
:Πηρούνι παραλληλόγραμο εμπρός-ξερό πίσω
ΤΡΟΧΟΙ: 26Χ2,1/2
ΒΑΡΟΣ: 130Kg
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1430mm

Φωτογραφίες: Γιάννης Εφραιμίδης
Πρώτη δημοσίευση: "Κραδασμοί" #2
περιοδικό έντυπο Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής μοτοσυκλέτας


Copyright © guzzista.gr

< Προηγούμενα Επόμενα >

Σχετικοί σύνδεσμοι

Facebook google_plus linkedin Twitter YouTube Flickr Rss_feed
Πάνω