Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
"...H Sport 14 είναι η εξέλιξη του 500 Sport (παραγωγής ’23-’28) με καινούριο βελτιωμένο μπροστινό πιρούνι και εξίσου βελτιωμένα φρένα και ηλεκτρικά.
1928-1930: Η παραγωγή της αγγίζει τις 4285 μοτοσικλέτες, με μέση παραγωγή 50 τεμάχια την εβδομάδα. Το εργοστάσιο απασχολεί 500 εργαζομένους με αποτέλεσμα όσο αυξανόταν η παραγωγή τόσο να μειώνεται η τιμή της. Από τις 6900 λιρέτες που κόστιζε το 1928 η Sport 14, πέφτει στις 6250 λιρέτες το 1930.
1930-2008: Ένας θρύλος εβδομήντα οκτώ χρονών.
Η κάθε επαφή με Guzzi είναι σίγουρα μοναδική, και ειδικότερα με αυτήν την κατακόκκινη Sport 14 όπου αναβλύζει το πλούσιο μέταλλο σκελετού-κινητήρα, και σε καθηλώνει. Η «χαλαρή» θέση οδήγησης παραπέμπει σε παλιότερες δεκαετίες, με φυσιολογικότατες θέσεις και γωνίες στα χέρια και το σώμα, δίνοντας κυριολεκτικά μια αίσθηση ελευθερίας πρωτόγνωρη. Πολύπλοκη η διαδικασία χειρισμού με πάμπολλα χειριστήρια και στα δύο χέρια, περιμένεις απλά την "συνήθεια" να κάνει τη δουλειά της μετά από κάποια χιλιόμετρα.
Ο αναβάτης χαλαρός, ξένοιαστος, εξερευνώντας την κάθε διαδρομή, με σύμμαχο του την πλούσια ροπή του μονοκύλινδρου, θα ξαφνιαστεί ευχάριστα με την απόδοση του συνόλου όσο και με την επαφή με το μύθο. Ηχηρό σασμάν, με επιλογέα στο χέρι, χειρόγκαζο σκανδάλη αντί περιστροφικού, και ξεκινά η εξερεύνηση του ονείρου… Ο στόχος του Sport 14 είναι σίγουρα ορεινός επαρχιακός δρόμος όπου θα ξεδιπλώσει τις αρετές του και θα δώσει στον αναβάτη του μια εμπειρία αξέχαστη…
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η αφορμή για να βρεθεί το συγκεκριμένο Sport 14 στην Ελλάδα, ξεκίνησε όταν πρίν από 12 χρόνια περίπου στα χέρια του Παναγιώτη Μαριολόπουλου ήρθε ένα GUZZI στρατιωτικό GT 17 του ’37, αλλά όχι σε καλή κατάσταση. Το επόμενο βήμα ήταν να σταλεί στην Ιταλία για ανακατασκευή. Στο διάστημα αυτό όμως ο σπινθήρας του ενδιαφέροντος για τα GUZZI εξελίχθηκε σε πυρκαγιά,(!!!) και το 2005 σε κάποια κλασσική διοργάνωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, φανερώθηκε ένα κατακόκκινο GUZZI Sport 14 να τρέχει στα χέρια ενός Ιταλού συμμετέχοντα. Ο αγώνας τελείωσε, και ο Παναγιώτης πλησίασε αυτόματα τον Ιταλό ιδιοκτήτη και αφού έγιναν οι οικονομικές διαπραγματεύσεις, απέκτησε επιτέλους την πανέμορφη Ιταλίδα, πιστοποιημένη μάλιστα από την αντίστοιχη Ιταλική Ομοσπονδία."
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ-ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ ΜΕ ΩΣΤΗΡΙΑ
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 88 Χ 82mm/498,4cc
ΙΣΧΥΣ: 13,2 ΣΤΙΣ 3800
ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 4,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: 1 ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ AMAL 22mm
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: ΥΓΡΟΣ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ: -3- ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ: ΜΑΝΙΑΤΟ ΤΥΠΟΥ BOSCH
ΦΡΕΝΑ: ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:Πηρούνι παραλληλόγραμο εμπρός-ξερό πίσω
ΤΡΟΧΟΙ: 26Χ2,1/2
ΒΑΡΟΣ: 130Kg
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1430mm
Φωτογραφίες: Γιάννης Εφραιμίδης
Πρώτη δημοσίευση: "Κραδασμοί" #2
περιοδικό έντυπο Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής μοτοσυκλέτας
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- Σύννεφα στο Mandello del Lario
- V7 sport:Telaio rosso
- ΒΒ1 Griso
- V50 Monza
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί είμαστε
- Τεχνικός κώδικας FIVA 2010
- Sport 1200
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Cali 1400 δοκιμές
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες
- Moto Guzzi: V65 Police
- Duilio Agostini
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Moto Guzzi Police Special
- Αντίο στον Luigi
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente
- Breva 1100: 85000 χλμ
- Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Californication
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- KTEO Πρόσκληση για Νομό Αττικής 2014
- Scooter & Moto Festival 2014
- Μοτο Guzzi: California 1400 touring
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Αντίο στον Luigi
- Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Moto Guzzi 1927 vs ατμομηχανής 1913
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT