Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
"Μια βόλτα θα πάω μέχρι το αεροδρόμιο το πολύ και θα έρθω για καφέ."
Δεν πήγα ποτέ για καφέ, ούτε έστριψα στη διασταύρωση για το αεροδρόμιο. Έκλεισα την τάπα στο βενζινάδικο, κατέβασα τη ζελατίνα του κράνους, κούμπωσα την 1η στο κιβώτιο και μετά χάθηκα. Εγώ, ο Άσσος και ο δρόμος. Ο Άσσος, ο δρόμος και εγώ ειλικρινά δεν ξέρω. Το μόνο που ξέρω είναι ότι ήθελα να δω αν τραβάει στην ανηφόρα της Καρδίας (με 160 την ανέβηκε άνετα) και από εκεί και πέρα ανέλαβε αυτός να με πάει βόλτα. Με τον τρόπο που μόνο ένας Άσσος μπορεί.
Για να μπορέσω να μεταφέρω την αίσθηση του να οδηγείς το 850 Le Mans της Guzzi, το πρώτο της σειράς "εξ ου και το Άσσος", θα πρέπει όλοι να μεταφερθούμε πίσω στον χρόνο. Όχι για να θυμηθούμε πόσο αθώα, όμορφα και απλά ήταν τα πράγματα πριν 35 χρόνια, αλλά για να θυμηθούμε το συναίσθημα της πρώτης φοράς που οδηγήσαμε μοτοσυκλέτα. Η πρώτη μου μοτοσυκλέτα ήταν ένα ερείπιο SRX 400 που περισσότερο χρόνο ήταν στο συνεργείο παρά στο δρόμο. Ποτέ δεν κατάφερα να το ευχαριστηθώ και 1-1,5 χρόνο μετά αγόρασα ένα καινούργιο fazer.
Έτσι ακριβώς αισθάνθηκα με τον Άσσο. Λες και ανέβηκα για πρώτη φορά στο καινούργιο μου μηχανάκι και δεν θέλω να κατέβω με τίποτα. Στην αρχή το γκάζι ανοίγει ευλαβικά σαν να στρώνεις το μοτέρ. Στην ουσία εσύ στρώνεις πάνω στον Άσσο. Λίγο μετά τα ανοίγματα του γκαζιού είναι πιο γενναία και η ζελατίνα του κράνους κολλάει στο πρόσωπο. Οι ταμπέλες χάνονται, η βενζίνη τελειώνει στο ρεζερβουάρ αλλά εσένα δεν σε νοιάζει τίποτα. Θέλεις μόνο να οδηγάς και να φεύγεις....
Πόσο χρονών είναι με ρωτάει ο βενζινάς και εκείνη την στιγμή που κάνω την πράξη στο μυαλό μου συνειδητοποιώ ότι η διαφορά στην ηλικία μας δεν είναι και μεγάλη. Του '78 ο Άσσος του '75 εγώ. Πόσα πιάνει είναι η δεύτερη ερώτηση. "200" του απαντώ και εκεί είναι που γυρνάω πίσω στο 1978 και φαντάζομαι εμένα 3 χρονών μέσα στο κόκκινο μίνι του πατέρα μου να μας περνάει ένας Άσσος με 200...
Πίσω στο 2013 όμως και αυτή την φορά βρίσκομαι καβάλα στον Άσσο. Στρίβω στην πρώτη ταμπέλα που δείχνει ορεινή διαδρομή αλλά σύντομα χάνομαι. Δεν ακολουθώ την διαδρομή που έχω στο μυαλό μου αλλά αφήνω τον Άσσο να με οδηγεί. Αυτός ξέρει καλύτερα. Οι στροφές φεύγουν κάτω από τα στενά του λαστιχάκια και εγώ δεν ανησυχώ καθόλου. Το Le Mans παρ όλη την ηλικία του συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο μηχανάκι. Αυτό που έχει αλλάξει στα σύγχρονα μηχανάκια δεν είναι ότι θα πας τόσο πιο γρήγορα ή τόσο πολύ πιο εύκολα. Απλώς είναι πιο ραφιναρισμένη η αίσθηση που σου αφήνουν. Τα χειριστήρια είναι πιο απαλά, ο συμπλέκτης πιο μαλακός, η σέλα πιο άνετη. Στον Άσσο δεν υπάρχουν φίλτρα μεταξύ του οδηγού και της μοτοσυκλέτας. Γεύεσαι την αγνή και πρωτόγονη αίσθηση που μόνο μια μοτοσυκλέτα με το παλμαρέ του Le Mans 850 μπορεί να σου προσφέρει. Τα 70 άλογα του Άσσου αρκούν για να τινάξουν τη μοτοσυκλέτα από στροφή σε στροφή χωρίς να αλλάζεις ταχύτητα, τα συνδυασμένα φρένα σε κάνουν να απορείς γιατί σταμάτησαν να χρησιμοποιούνται και μόλις τα τελευταία χρόνια βγήκαν πάλι στο προσκήνιο. Μικρή ευθεία που την ακολουθεί ανοιχτή αριστερή, ανοίγω το γκάζι, ο Άσσος πλαγιάζει, όταν συνειδητοποιώ ότι λίγο μετά την κορυφή της στροφής υπάρχει ΣΤΟΠ και διασταύρωση. Πίεση στο πεντάλ του φρένου και η μοτοσυκλέτα ακινητοποιήθηκε ακριβώς στην διασταύρωση. Χωρίς "μαγικά" ηλεκτρονικά χωρίς δράματα.
Έτοιμος για την παρέλαση
Τίποτα δεν σου θυμίζει ότι οδηγάς μοτοσυκλέτα 35 ετών. Το τιμόνι κόβει αρκετά, το μοτέρ λειτουργεί άψογα, το κιβώτιο δεν χάνει καμία ταχύτητα, οι αναρτήσεις δουλεύουν ικανοποιητικά. Συγκρίνοντας πάντα με τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες τα μειονεκτήματα που θα βρεις είναι τα εξής: Τα όργανα που με την περίεργη γωνία που έχουν διαβάζονται δύσκολα. Τα λαμπάκια τους φαίνονται στο περίπου, οι διακόπτες είναι τελείως διαφορετικοί και θέλουν συνήθεια. Το πλαϊνό σταντ λάμπει δια της απουσίας του! Επί της ουσίας το μόνο που θα σε ενοχλήσει είναι η υψηλή του κατανάλωση. Κατά τα άλλα μπορείς να το χρησιμοποιείς κάθε μέρα. Είναι εντυπωσιακά στενό (ακούς Moto Guzzi;), ζυγίζει κάτω από 200 κιλά (η Moto Guzzi ακούει;) και η σταθερότητά του στα πολλά είναι ανάλογη του fazer 03 που είχα πριν του αλλάξω αναρτήσεις (ακούει η Yamaha;). Τα κλιπόν του είναι όσο πρέπει χαμηλά και η θέση οδήγησης που δημιουργούν σκυφτή αλλά τόσο ώστε να σε στηρίζει ο αέρας και να μην πιάνονται οι καρποί σου. Αν η σέλα του ήταν λίγο πιο μαλακή θα είχαμε ένα ικανό sport tourer. Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου είναι σταθερό και μόνο σε έντονες ανωμαλίες θα μεταφέρει ταλαντώσεις στο τιμόνι παρόλο το σταμπιλιζατέρ του. Εδώ ίσως να ευθύνονται τα διπλά αμορτισέρ πίσω.
Τα Delorto που φοράει μπερδεύουν στο ρελαντί και μπορεί να σβήσει ο κινητήρας στο φανάρι, μετά τις 2.000 σαλ όμως ξεροβήχουν, στις 4.000 σαλ έχουν καθαρίσει το λαιμό τους τραβώντας δυνατά, στις 6.000 σαλ σε πετάνε στην πίσω σέλα και συνεχίζουν μέχρι τις 8.000 σαλ. Και όλα αυτά από ένα 2βάλβιδο μοτέρ με ωστήρια. Μόνο να φανταστώ μπορώ την αναταραχή που θα προκάλεσε την εποχή που κυκλοφόρησε, μαζί με το Ducati 900SS. Δεν θα μπω στην διαδικασία να τα συγκρίνω, πως θα μπορούσα άλλωστε αφού δεν έχω οδηγήσει και τα δύο.
Στο τέλος της βόλτας σου μένει μια γλυκόπικρη γεύση. Εμένα τουλάχιστον που μου αρέσουν τα Guzzi μου άφησε γλύκα για την ικανότητα που είχε η Guzzi να φτιάχνει πραγματικά σπορ μηχανάκια (71 άλογα και 196 κιλά το 1978) και πίκρα για την εξέλιξη που είχαν τα σπορ(;) μηχανάκια της τα επόμενα χρόνια. Αν με ακούει η Piaggio ας πάρει λίγο από το DNA της Aprilia και ας το ρίξει στο Mandello, μπόλιασμα θέλει μόνο, το γονίδιο υπάρχει γιατί φοβάμαι ότι μόνο με τα εκατομμύρια ευρώ δουλειά δεν γίνετε.
Φωτογραφίες:Dakota
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- Σύννεφα στο Mandello del Lario
- V7 sport:Telaio rosso
- ΒΒ1 Griso
- Λίστα μοντέλων
- V50 Monza
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί είμαστε
- Ποιοί δεν είμαστε
- Τεχνικός κώδικας FIVA 2010
- Piaggio:Νέο κέντρο σχεδιασμού
- Sport 1200
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Classic endurance 2012
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- Εργασίες σε V7 Ambassador
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- Classic Trophy 2012
- Αετοί στον Πλαστήρα
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- 1ο Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2012
- Cali 1400 δοκιμές
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- MPC Alba
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:Πρόγραμμα
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:Τεχνικός έλεγχος
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- ΚΤΕΟ για μοτοσυκλέτες
- Moto Guzzi: V65 Police
- ΚΤΕΟ: μεταβίβαση μοτοσυκλέτας
- Duilio Agostini
- Εγκατάσταση βάσης πινακίδας:CATEYE-2
- Le Mans 850: «ο Άσσος»
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Αλλαγή φίλτρου αέρα σε 1200 Sport / Breva
- Αποσύνδεση ταχυσύνδεσμου βενζίνης
- Moto Guzzi: 1000s
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Συνέντευξη: Doom (ΧΝ)
- Kevin Ash: 10/12/1959 - 22/01/ 2013
- Πρόγραμμα ΚΤΕΟ μοτο 2013
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Moto Guzzi Police Special
- California: ελαστικά whitewall
- Διευκρινήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
- Αντίο στον Luigi
- Φωτογραφίες
- Αετοί στον Πλαστήρα 2013
- 2o Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2013
- Τατόι 2013: ετοιμασίες
- 2o Τατόι Circuit 2013
- 2ο Τατόι circuit 2013: start your engines
- Τατοΐου ιστορίες
- V11 Le Mans Rosso Corsa, L'ultimo Discendente
- Πολυμέσα
- Breva 1100: 85000 χλμ
- Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ
- Δρέπανο 13-15 Σεπτ 2013
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
- Ένα Galletto-γραμματόσημο
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Ελευσίνα 8/12/2013
- Californication
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- KTEO Πρόσκληση για Νομό Αττικής 2014
- Scooter & Moto Festival 2014
- Μοτο Guzzi: California 1400 touring
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Augusto Farneti
- Augusto Farneti
- Αντίο στον Luigi
- Άδειες οδήγησης: ΑΜ, Α1, Α2 , Α
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014: Πρόγραμμα
- 3ο ΣΙΡΚΟΥΙ ΤΑΤΟΙ
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ 2014
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Ιταλικό διήμερο 29-30 Νοεμβρίου
- MG OPEN HOUSE DAYS 2015
- Moto Guzzi 1927 vs ατμομηχανής 1913
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ 2015
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT
- MGWC Meeting Internazionale 2019 Patras
- MGWC Meeting Internazionale 2019 Patras