Moto Guzzi Police Special
Το Los Angeles Police Department έχει έναν απο τους μεγαλύτερους στόλους μοτοσυκλετών στον κόσμο. Διάφορες μάρκες μοτοσυκλετών έχουν κατα εποχές χρησιμοποιηθεί απο το LAPD τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Όταν μπήκα στο σώμα τροχαίας του LAPD το 1961 η μόνη διαθέσιμη μοτοσυκλέτα ήταν η Harley-Davidson.
Για πολλά χρόνια η Harley ήταν ο αποκλειστικός προμηθευτής μοτοσυκλετών για την αστυνομία σε όλη την Αμερική σε τόσο μεγάλο βαθμό, ώστε ακόμα και οι προκυρήξεις για αγορά αστυνομικών μοτοσυκλετών ουσιαστικά να είναι βασισμένες στις προδιαγραφές της Harley. Αρκετές εταιρείες προσπάθησαν να εισέλθουν στην αγορά αστυνομικής μοτοσυκλέτας στην Αμερική την δεκαετία του '60, αλλά απέτυχαν καθώς η Harley είχε μεγάλο πλεονέκτημα. Ξένοι κατασκευαστές όπως η Triumph, η BSA, η BMW και η Honda έκαναν προσφορές, αλλά δεν μπορούσαν να συγκλίνουν με τις προδιαγραφές του LAPD. Επιπρόσθετα, υπήρχε ένας νόμος στην California που απαγόρευε ουσιαστικά σε κρατικούς οργανισμούς, όπως η αστυνομία να αγοράζουν υπηρεσιακά οχήματα ξένων κατασκευαστών. Άλλοι λόγοι απόριψης των προσφορών ήταν οτι ήταν πολύ "μικρά", "αδύναμα", ή οτι δεν είχαν το σωστό παρουσιαστικό μιας αστυνομικής μοτοσυκλέτας. Παρά τα προβλήματα, το 1967 η Moto Guzzi ήρθε σε επαφή με το LAPD με μια πρόταση για κατασκευή αστυνομικής μοτοσυκλέτας που θα τηρούσε τα κριτήρια (αν και ήταν φωτογραφικά για Harley). Το LAPD εκδήλωσε ενδιαφέρον για το σχέδιο, ενώ παράλληλα οι Αμερικανοί διανομείς της Moto Guzzi πίεσαν και κατάφεραν τελικά να καταργηθεί ο περιορισμός σχετικά με τους ξένους κατασκευαστές. Αφού έφυγε αυτός ο περιορισμός, το LAPD δέχθηκε την πρόταση της Moto Guzzi και άρχισαν δοκιμές απόδοσης και τεστ οδικής συμπεριφοράς.
Οι μοτοσυκλέτες της Moto Guzzi δόθηκαν αρχικά σε αρκετούς έμπειρους αστυνομικούς για αξιολόγηση, ενώ παράλληλα ένας αξιωματικός του LAPD o George (Scotty) Henderson και ένας εκπρόσωπος της υπηρεσίας μεταφορών επιλέχθηκαν να ταξιδέψουν στο Μιλάνο όπου ήταν το εργοστάσιο της Moto Guzzi, για να εξελίξουν με τους Ιταλούς σχεδιαστές τις συγκεκριμένες απαιτήσεις του LAPD. Δεν υπήρχε μοτοσυκλέτα παραγωγής της Moto Guzzi η οποία να πλησίαζε έστω και έλάχιστα τις προδιαγραφές, ουσιαστικά έφτιαξαν ένα μοντέλο απο το "μηδέν". Ο Henderson λέει, “Κυριολεκτικά σχεδίασαν μια μοτοσυκλέτα μπροστά στα μάτια μου,” και προσθέτει: “Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε με τους σχεδιαστές, είχαμε απόλυτη ελευθερία επιλογών και ιδεών στο πως να φτιαχτεί η μοτοσυκλέτα.” Αφού οι προδιαγραφές αλα Harley ήταν σε ισχύ (πολλές υπάρχουν ακόμα και σήμερα), έγιναν σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές. “Χρειαζόμασταν λεβιέ ταχυτήτων αριστερά και το λεβιέ φρένου δεξιά. Οι περισσότερες ευρωπαικές μοτοσυκλέτες ήταν δεξιοτάχυτες” λέει ο Henderson. “Σχεδίασαν ένα καινούργιο μοχλικό το οποίο επέτρεπε τις ταχύτητες αριστερά και το φρένο δεξιά. Φυσικά, αυτή η αλλαγή έκανε το σασμάν ανάποδο με την πρώτη επάνω και τις άλλες τρείς ταχύτητες κάτω.” Αποφασίστηκε οτι ο τρόπος αλλαγής ταχυτήτων δεν ήταν σημείο τριβής, και ο σχεδιασμός συνεχίστηκε. Τιμόνι, πλάγια στάντ, πατάκια, σέλλα και πολλά ακόμα μέρη της μοτοσυκλέτας ολοκληρώθηκαν και προσαρμόστηκαν επάνω στο πλαίσιο του 750 cc V-twin Moto Guzzi. Μετά απο αρκετές εβδομάδες σχεδίασης, αλλαγών και βελτιώσεων το τελικό σχέδιο ήταν έτοιμο.
Το καλοκαίρι του 1969, 10 μοτοσυκλετιστές αξιωματικοί του LAPD συμμετείχαν στην συνάντηση μεταξύ της αστυνομικής διοίκησης και εκπρόσωπων της Moto Guzzi. Σε εμένα και άλλους 9 αξιωματικούς ανατέθηκαν οι πρώτες ξένου κατασκευαστή μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιήθηκαν στο Los Angeles. Οι περισσότεροι είμασταν ενθουσιασμένοι και χαρούμενοι να αφήσουμε τις πιο μαλθακές Harley-Davidson. Μερικοί παλιοί συνάδελφοι δεν πρόφεραν σωστά το όνομα της Moto Guzzi ( Μοτο Γκούτσι) και έλεγαν “Moto Goosey”, με αποτέλεσμα σύντομα το νέο παρατσούκλι της μοτοσυκλέτας να είναι “The Goose” (Μετ: η χήνα). Η μοτοσυκλέτα είχε καλή οδική συμπεριφορά, μεγαλύτερη απόσταση απο το έδαφος απο ένα Harley και άξονα στην τελικά μετάδοση. Οι νέες μοτοσυκλέτες έιχαν επίσης λάστιχα της Pirelli που αύξαναν την απόδοση στην άσφαλτο. Η “Goose Patrol” (η ομάδα δοκιμής δρόμου των 10 αξιωματικών) έδωσε εξαιρετικές αναφορές απόδοσης για την νέα μοτοσυκλέτα και σύντομα το Los Angeles απέκτησε έναν μεγάλο αριθμό Moto Guzzi Police Special, ένα μοντέλο που εμφανίστηκε αργότερα διαθέσιμο στην αγορά και για το κοινό ως Eldorado.
Η Moto Guzzi όχι μόνο έθεσε νέα δεδομένα για τον τρόπο κατασκευής αστυνομικής μοτοσυκλέτας, αλλά άνοιξε και τον δρόμο σε εταιρείες όπως η Kawasaki, BMW και η Honda γαι να εισέλθουν αργότερα στην Αμερικάνικη αγορά μοτοσυκλετών για τις αστυνομικές δυνάμεις.
Ο συγγραφέας: O Gary Smith είναι συνταξιούχος αξιωματικός του LAPD που υπηρέτησε για 23 χρόνια στην δύναμη του Los Angeles εκ των οποίων τα 16 χρόνια στο τμήμα των μοτοσυκλετών.
Πηγή-Φωτο:
Moto Guzzi USA -The-goose-patrol
Τελευταία Νέα
Τα πιο δημοφιλή
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Arturo Magni
- Giulio Cesare Carcano
- V7 sport:Telaio rosso
- ΒΒ1 Griso
- V50 Monza
- Moto Guzzi: μια σπουδαία ιστορία
- Moto Guzzi California 90
- Ποιοί είμαστε
- Από χρόνο και μέταλλο: Sport 14
- Moto Guzzi και V90- twin
- Καύσιμο και Guzzi
- Λάδια και Guzzi
- Moto Guzzi GTV 1939
- Στα Χρόνια του Πολέμου
- Moto Guzzi Trialce
- Guzzi diesel!!!
- Αντλία βενζίνης
- GMG 2011/90 χρόνια Moto guzzi
- 1926 TT: Το "περιστατικό" της Guzzi
- California 1400
- Πρώτες βόλτες με μία V550 Monza
- Moto Guzzi World Club Διεθνής Συγκέντρωση
- Moto Guzzi – αγωνιστική ιστορία/1949-1957
- 1921 Tipo Normale
- Moto Guzzi: Bellagio 940
- Cali 1400 δοκιμές
- Ing. Giuseppe Guzzi
- Άλμα!!! με Moto Guzzi
- Moto Guzzi: Sport 14
- Pietro Ghersi
- Τατόι ΦΙΛΠΑ:ετοιμασίες
- Ipothesys
- Ιστορία του ΤΤ- Isle of Man
- "Girl meets the bike": έρωτας μe ένα Guzzi
- MAGNI Guzzi Australia
- Τατόι ΦΙΛΠΑ: ημέρα αγώνα
- Moto Guzzi: V65 Police
- Duilio Agostini
- Giovanni Ravelli
- Giorgio Parodi
- Carlo Guzzi
- Cali 1400 Touring: Αποκάλυψη
- Omobono Tenni
- California Vintage
- Moto Guzzi:Stelvio 1200-2012
- Moto Guzzi: 500GP 4-κύλινδρο
- Moto Guzzi: 1000s
- Λίστα μοντέλων
- Moto Guzzi 850 Le Mans
- Moto Guzzi: Nevada 750ie
- Μoto Guzzi: Αποτελέσματα ΤΤ Isle of Man
- Αντίο στον Luigi
- Moto Guzzi 850 Le Mans, ο Άσσος
- Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi
- MOTO GUZZI 1969 AMBASSADOR
- Guzzino 65cc
- Moto Guzzi: Wind Tunnel
- Guzzi Meeting “Città di Cava de’ Tirreni”
- Moto Guzzi: V1000 Convert
- Moto Guzzi: Lemans III 1983
- Guido Mentasti 1897-1925
- Moto guzzi T3 cafe racer 1976
- Moto Guzzi 1000 SP 1979
- Moto Guzzi: V7 Classic
- Californication
- Moto Guzzi: "Suzuka 8 Hours" racer
- Scooter & Moto Festival 2014
- 2o Raduno Area Mediterranea- Moto Guzzi World Club
- ΑΕΤΟΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ-3η Συγκέντρωση Moto Guzzi
- Αντίο στον Luigi
- Guzzisti Hellas: νέος ιστότοπος
- Moto Guzzi: The Stelvio way
- Party time guzzisti
- Moto Guzzi 1927 vs ατμομηχανής 1913
- Moto Guzzi: Airone 250 1952
- MOTO GUZZI V85 TT