Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024
Facebook Twitter YouTube Rss_feed

1921 Tipo Normale

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 91
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από Doom

1921_NormaleΤο πρώτο μοντέλο παραγωγής της Moto Guzzi ήταν το Normale. Το "παραγωγής" τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Moto Guzzi όχι κυριολεκτικά, καθώς ουσιαστικά μιλάμε για τεχνίτες που δούλευαν σε διαφορετικούς πάγκους. Αυτό δικαιολογεί και ορατές αποκλίσεις απο κομμάτι σε κομμάτι.

17 μοτοσυκλέτες φτιάχτηκαν τον πρώτο χρόνο. Όταν τέθηκε εκτός παραγωγής το 1924, 2065 Normale είχαν βγεί απο τις πόρτες του Mandello το οποίο απο βιοτεχνία είχε γίνει βιομηχανία πιά. Το μόνο διαθέσιμο χρώμα ήταν το πράσινο της ελιάς, περασμένο πάνω σε διπλό στρώμα αντιοξειδωτικού, με χειροποίητες ρίγες και διακόσμηση σε χρυσό.
Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ήταν κοντά στο πρωτότυπο G.P 500  (όπως η διπλή ανάφλεξη, οι σχέσεις ταχυτήτων, το εξωτερικό βολάν, το τριάρι σασμάν και η ημιαυτόματη τρόμπα λίπανσης), αλλά με κυριότερη διαφορά την πιό απλή κεφαλή με δύο βαλβίδες αντί της τετραβάλβιδης του G.P. Η αλλαγή έγινε για εμπορικούς λόγους, γιατί παρότι οι 4 βαλβίδες έδιναν καλύτερες επιδόσεις, τρόμαζαν τους αγοραστές με την ρύθμιση τους, καθώς ήταν συνηθισμένοι στις απλές διβάλβιδες διατάξεις, αλλά και λόγω μεγαλύτερου κόστους κατασκευής της τετραβάλβιδης κεφαλής.
normaleengΗ διβάλβιδη κεφαλή του Normale ήταν μια πιο παραδοσιακή διάταξη, με μία πλάγια βαλβίδα (SV) και μια βαλβίδα στην κεφαλή που έπαιρνε κίνηση απο ωστήριο (OHV). Μια καινοτομία του Carlo Guzzi ήταν η αντιστροφή της θέσης της βαλβίδας εξαγωγής με την βαλβίδα εισαγωγής απο οτι συνηθίζονταν ως τότε απο την πλειονότητα των κατασκευαστών, οι οποίοι τοποθετουσαν την βαλβίδα εισαγωγής στην κεφαλή, αλλά στο Normale βρίσκεται η βαλβίδα εξαγωγής, με κέρδος την καλύτερη ψύξη. Πολύ ξεχωριστό στοιχείο για την εποχή του ήταν οτι κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων ήταν στο ίδιο μπλόκ΄με κοινή λίπανση, μοιάζοντας με τις σημερινές μοτοσυκλέτες σε σχεδίαση και κάνοντας το Normale ξεχωριστό μια εποχή όπου ο κανόνας ήταν κιβώτιο και κινητήρας δύο μέρη με ξεχωριστή λίπανση. Με 4:1 συμπίεση ο κινητήρας απέδιδε 8hp στις 3200σαλ, αρκετούς για να φτάνει το Normale τα 80χλμ με κατανάλωση 3,5λτ/100χλμ. Το 1923 η συμπίεση ανέβηκε στο 4,7:1, αφαιρέθηκε η διπλή ανάφλεξη, και η απόδοση έφθασε τους 8,5hp στις 3400σαλ. Προστέθηκε επίσης πλήρως αυτόματη τρόμπα λίπανσης (τέρμα το τρομπάρισμα εν κινήσει!) που συμπλήρωνε τον κύκλο των αλλαγών που δέχθηκε το Normale τα τρία χρόνια παραγωγής του.

Το Normale με την προχωρημένη σχεδίαση του και τον αξιόπιστο κινητήρα του, είχε ακόμα ένα πρωτοποριακό στοιχείο: το κεντρικό του στάντ, το οποίο ήταν πολύ πιό σταθερό και εύκολο στην χρήση του απο τα συνηθισμένα για την εποχή πίσω τροχού στάντ. Επίσης όλα τα εξαρτήματα επάνω του ήταν απο τους καλύτερους κατασκευαστές πχ καρμπυρατέρ Amac (Αγγλικό), μανιατό Bosh (Γερμανικό), λάστιχα Dunlop και αλυσίδα Renold.

*Στις αρχές της δεκαετίας του '70 η Moto Guzzi, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα της ιστορικής της παράδοσης διοργάνωσε ένα βραβείο (με έπαθλο ένα καινούργιο V7!!!) για τα παλαιά Guzzi. Νικητής του διαγωνισμού για το παλαιότερο Guzzi ήταν ένας κύριος, ο οποίος έφθασε στο Mandello με το Normale του, το οποίο έιχε αριθμό κινητήρα 51. Μια στιγμή μεγάλης έκπληξης, καθώς ήταν το πρώτο Normale που άφησε τις πόρτες του Mandello το 1921. Γιατί όμως δεν είχε το νούμερο 1 αντί για το 51? Η λογική ήταν οτι το 1 δεν θα φαινόταν καλά στους υποψήφιους αγοραστές, καθώς θα θεωρούσαν πολύ άπειρους τους κατασκευαστές και αναξιόπιστη την μοτοσυκλέτα, οπότε το νο51 φάνταζε καλύτερη επιλογή.

Σήμερα, το Normale με το νο51 βρίσκεται στο μουσείο του Mandello.

*Πηγή:Guzziologia

Moto-Guzzi_Normale500

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μοντέλο: Tipo Normale
Κινητήρας: Τετράχρονος με 2 βαλβίδες
Κυλινδρισμός: 498,4 cc
Διαδρομή: 88x82
Συμπίεση: 4:1
Απόδοση: 8 cv στις 3200 σαλ
Τροφοδοσία: Amac 15 PSY Ø 25 mm
Ανάφλεξη: μανιατό Bosch ZE 1
Μετάδοση¨: Πρωτεύουσα μετάδοση με γρανάζια
Συμπλέκτης: Πολύδισκος ξηρός
Κιβώτιο: 3 σχέσεις
Τελική μετάδοση: με αλυσίδα
Πλαισιο: διπλό σωληνωτό
Ανάρτηση: εμπρός παραλληλόγραμο- πίσω ξερό
Ελαστικά: 26"
Βάρος άδειο: 130 kg
Τελική ταχύτητα: 80 χλμ (85 km/h)
Κατανάλωση: 3,5 λτ/100χλμ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 10 λτ
Χωρητικότητα λαδιού: 2,5 λτ

Copyright © guzzista.gr

< Προηγούμενα Επόμενα >

Σχετικοί σύνδεσμοι

Facebook google_plus linkedin Twitter YouTube Flickr Rss_feed
Πάνω