Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2018
Facebook Twitter YouTube Rss_feed
Αρχική arrow Moto Guzzi arrow Πρόσωπα arrow Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi

Umberto Todero: η ζωή μου στην Guzzi

Αξιολόγηση χρηστών: ONONONONON / 30
Φτωχό Αριστο 
Έχει γραφτεί από Umberto Todero-Μετάφραση:Doom

Carc_Cant_TodΑκόμα θυμάμαι με συγκίνηση, την πρώτη ημέρα που πήγα για δουλειά στην Moto Guzzi και με το χέρι  να τρέμει έβαλα την υπογραφή μου στην σύμβαση εργασίας. Ήταν 6 Μαρτίου του 1939. Απο τότε πέρασαν σχεδόν 65 χρόνια, είμαι ακόμα παρών στην Moto Guzzi και το Mandello del Lario και νιώθω περήφανος που συνέδεσα το όνομα μου με αυτήν την μεγάλη εταιρεία που έχει ιστορία παραπάνω απο 80 χρόνια στην παραγωγή μοτοσυκλετών και στους αγώνες.

Όταν τέλειωσα το σχολείο, συνέχισα στην σχολή Τεχνών στην βιομηχανική περιοχή του Friuli όπου ζούσα με την οικογένεια μου. Μου προσέφεραν μια θέση εργασίας στο Lecco, στο τοπικό παράρτημα της Fiat, οπότε μετακόμισα στους θείους μου που ζούσαν εκεί. Δέχθηκα αυτήν την θέση, γιατί ένιωθα οτι δεν θα κατάφερνα να προχωρήσω στις σπουδές μου ιδιωτικά. Εκείνες τις εποχές ήταν υποχρεωτική μια τρίμηνη δοκιμαστική περίοδος πριν πάρεις την άδεια εργασίας, και κατά την διάρκεια της δέχθηκα την πρόταση για συνέντευξη στην Moto Guzzi, που θα οδηγούσε και στην αντίστοιχη αίτηση εργασίας.

Η μοίρα με ευνόησε, και μερικές ημέρες αργότερα άρχισε η μακριά μου σχέση με την Moto Guzzi.

Πάντα ανήκα στο τεχνικό τμήμα της εταιρείας, αλλά μέσα στα πολλά χρόνια, άλλαξα αρκετά τμήματα και μετακινήθηκα σε θέσεις μεγαλύτερης ευθύνης. Αρχικά, το 1939 ξεκίνησα με απλά σχέδια, με αντικείμενο την νέα στρατιωτική μοτοσυκλέτα το Alce, και στην συνέχεια πέρασα σε πιό σύνθετα σχέδια για την ανάπτυξη του Trialce, και αργότερα πάντα στο κομμάτι για τους εξοπλισμούς ασχολήθηκα με βιομηχανικούς κινητήρες και συμπιεστές για το Ιταλικό ναυτικό.

Όλα αυτά έγιναν πρίν το Πόλεμο. Το τέλος του πολέμου με βρήκε στο τμήμα αναβάθμισης παλιότερων μοντέλων παραγωγής. Κύρια ασχολία μου ήταν προτάσεις για βελτιωμένες αναρτήσεις, συστήματα φρένων, κιβώτια κλπ. Ο χρόνος μου μοιραζόταν μεταξύ σχεδιαστήριου και εργαστήριου δοκιμών, όπου ήμουν σε συχνή επαφή με τον Carlo Guzzi που ήθελε να δοκιμάζονται εξονυχιστικά όλες οι λύσεις και προτάσεις.

Tod_v8

Το 1948 ήταν μια σημαδιακή χρονιά, καθώς πέρασα στην ομάδα του Ing. Giulio Cesare Carcano, του ιδιοφυή δημιουργού του V8, αλλά και του V90 που είναι ακόμα και σήμερα το σύμβολο της Guzzi. Ο Ing. Carcano, διευθυντής τότε του τμήματος Εξέλιξης και Έρευνας, ήταν επίσης υπεύθυνος για την σχεδίαση και δοκιμή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών της εταιρείας. Εκεί πραγματικά άρχισα, κάτω απο την καθοδήγηση του μεγάλου μου δάσκαλου, τον σχεδιασμό νέων αγωνιστικών μοτοσυκλετών που οδήγησαν σε μοναδικά αποτελέσματα την Guzzi σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το 1951 έγινα υποδιευθυντής του αγωνιστικού τμήματος, και ακολούθησαν χρόνια γεμάτα ένταση καθώς εκτός απο τον σχεδιασμό, ήμουν υπεύθυνος για πολλά κομμάτια της αγωνιστικής ομάδας. Το άγχος, η ανησυχία, αλλά και τα μοναδικά συναισθήματα που έζησα τότε δεν ξεχνιούνται. Μετά την "παύση των αγώνων" του 1957, μεταφέρθηκα μαζί με τον Ing. Carcano επικεφαλής στο τμήμα παραγωγής, με αποτέλεσμα καινούργια μοντέλα όπως το  Stornello, Tourismο και Sport, και μετά το V7 και ο δικύλινδρος V κινητήρας της Guzzi.

Μετά τον θάνατο των ιδρυτών της Guzzi, το 1955 ο Giorgio Parodi και το 1964 ο Carlo Guzzi,  η Moto Guzzi άλλαξε αρκετές φορές ιδιοκτησιακό καθεστώς με αρκετά προβλήματα και αλλαγές στην οργάνωση και δομή της εταιρείας. Παρά τις αλλαγές παρέμεινα επικεφαλής υπεύθυνος project,  και ασχολήθηκα πολύ με το γκρούπ εργασίας που είχαν δημιουργήσει ο Σύνδεσμος κατασκευαστών και το Ιταλικό Υπουργείο Μεταφορών για θέσπιση κανόνων για την μόλυνση του περιβάλλοντος, όπως και αργότερα κατά την δεκαετία του 70 μέχρι και τις προδιαγραφές EEC, UN, και  ISO. Ήταν μια περίοδος έντονης έρευνας και πειραμάτων. Το 1975, αν και δεν το περίμενα, με τίμησε το Υπουργείο Εργασίας και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας για την προσφορά μου στον κλάδο.

Μέσα απο την εργασία μου που υπηρέτησα πιστά και με πάθος, έλαβα αναγνώριση και ικανοποίηση, και είμαι υπερήφανος που με τους συνάδελφους μου πρόσφερα στην επιτυχία της Moto Guzzi, που της εύχομαι ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες και πρόοδο.

Πηγή:www.motocorse.com

ΥΓ.  Δύο Μαρτίου του 2005 ο Umberto Todero "έφυγε" απο κοντά μας στην ηλικία των 82 ετών, αφού εργάστηκε για 66 χρόνια στην Moto Guzzi, έχοντας συνεργαστεί με τους καλύτερους στους αγώνες, όπως ο Fergus Anderson, ο Enrico Lorenzetti, ο Bill Lomas, ο Dicky Dale, και ο Keith Campbell, αλλά και με τους μεγάλους μηχανικούς και σχεδιαστές της Guzzi όπως ο  Carlo Guzzi, ο Cesare Carcano, ο Enrico Cantoni, ο Lino Tonti, και ο Dr. John Wittner.

Copyright © guzzista.gr

< Προηγούμενα Επόμενα >

Σχετικοί σύνδεσμοι

Facebook google_plus linkedin Twitter YouTube Flickr Rss_feed

Online χρήστες

Έχουμε 93 επισκέπτες σε σύνδεση
Πάνω